Pokreni se

Treća radionica filmske kritike za srednjoškolce - Kritički kamp

Kritični kamp je mesto okupljanja radoznalih mladih ljudi koji su spremni da pišu, diskutuju i svojim se zapažanjima zalažu za bolju kinematografiju, a ove godine se održava treći put – u obliku besplatne edukativne radionice filmske kritike.

Kritični kamp je  zamišljen generacijski, tako da petoro srednjoškolaca koji bivaju primljeni u program na proleće prolaze zajedno nekoliko ciklusa tokom čitave godine. Prvi ciklus se održava od 22. do 26. jula tokom Palić film festivala (na Paliću), a dva preostala okupljanja planiramo Beogradu tokom jeseni, u saradnji sa Domom kulture studentski grad i Festivalom autorskog filma.

Kao Kritična generacija 2019, učesnici zajedno rade, razgovaraju, popunjavaju blog i postaju deo zajednice koja deli odgovornost prema radu na određenom materijalu, i to cele godine. Mentor i koordinator projekta učesnicima su tokom čitavog procesa na raspolaganju za bilo kakvo savetovanje, uživo ili onlajn. Deo ovog Kritičnog kolektiva čine i predavači koji su filmski profesionalci – autori, kritičari, teoretičari.

Ko može da se prijavi?

Pravo na učešće imaju svi srednjoškolci sa prebivalištem u Srbiji, dakle učenici uzrasta od 15 do 19 godina, koji su zainteresovani za filmsko stvaralaštvo u svim njegovim oblicima. Nije potrebno nikakvo prethodno iskustvo u pisanju, niti neka nemoguća veština; važno nam je da si spreman da gledaš filmove, pa o njima razgovaraš i pišeš sa kritičnim kolegama. Mi ćemo se potruditi da u štampanom i digitalnom obliku vaše kritike dopru do što više ljudi.

Šta treba da nam pošalješ?

– Filmsku kritiku (u najširem smislu shvaćenu) dužine do jedne A4 strane. Nemoj da prepričavaš i prepisuješ, već pretpostavljaj, pitaj se, posmatraj. Poželjnije je da pišeš o nekim novijim ostvarenjima nego o filmskim klasicima jer je o njima već mnogo šta rečeno.

– Nešto o tebi, proizvoljne dužine. Nemoj da zaobilaziš, preteruješ, insistiraš. Napiši ko si, šta te zanima, čime se baviš.

Sve gore navedeno pošalji mejlom na: kriticnikamp@gmail.com.

Do kada?

Prijave su otvorene do 01. jula 2019. godine. godine u ponoć.

Šta posle?

Javićemo ti da li ste primljeni brzo, u roku od nekoliko dana od datuma zatvaranja prijava.

Radionica je zamišljena kao intenzivni kurs, a za vreme kog bi sa četvoro srednjoškolaca koordinator i mentor radili na kritičkom promišljanju filma kroz primere i razgovore. Učesnicima bi ovom prilikom predavanja držalo i više različitih predavača koji dolaze iz filmskih disciplina. Predavanja su, dakle, interaktivna i u formi dijaloga, a od učesnika se očekuje otvorenost, posvećenost, te spremnost na pisanje i prepravljanje. Od članova Kritičnog kampa se takođe očekuje da svakodnevno aktivno prisustvuju radionici: u prepodnevnim časovima to znači zajednički rad, a u večernjim projekcije.

I na kraju, zašto sve to?

Medijska pismenost i analitička misao predstavljaju polazište u razvojnom putu filmske prakse, teorije i kritike. Savremena omladina okružena je medijski posredovanom stvarnošću i nije im preko potrebno obrazovanje u polju ditalnih ili tehnoloških prostora, već podstrek za promišljanje, razgovor, kontekstualizaciju i aktivno gledanje, te u budućnosti možda i stvaranje  filmskih narativa. Namera Kritičnog kampa je da srednjoškolce nauči posmatranju i postavljanju konkretih pitanja, veštinama koje su u perspektivi primenjive na daleko širi problemski opseg različitih oblasti.

Informacije o radionici kao i fotografija preuzeti su odavde.

Najnovije