#StayHome: Mingl Watchlist part III

Od sada, dok si u karantinu, imaćeš više vremena za knjigu koju dugo želiš da pročitaš, ili za film koji nikako da pogledaš. Ukoliko ti nedostaje ideja, Mingl je za tebe pripremio još jednu listu serija savršenih za bindžovanje u narednom periodu koji ćeš provesti u svom domu. 

Dovoljno je reći – Dejvid Finčer. Serija je umnogome bazirana na stvarnim događajima i prati agente Forda i Tenča koji kasnih sedamdesetih godina formiraju bihejvioralnu jedinicu pri FBI-u, zauvek menjajući značaj kriminalističke psihologije i profilisanja. Njihove metode su označile revoluciju u rešavanju zločina– protagonisti serije direktno razgovaraju sa najozloglašenijim zločincima tog doba, kako bi bolje razumeli izopačene umove tih ljudi i ono što ih je motivisalo. Intervjuišući serijske ubice koje su privlačile medijsku pažnju širom Amerike, preko ozloglašenog i čuvenog Čarlsa Mensona do druželjubivog Eda Kempera i Dejvida Berkovica, Ford i Tenč pokušavaju da otkriju unutrašnju logiku svakog od njih, praveći kategorizaciju. Ono što gledaoce najviše intrigira i privlači je način na koji bivaš uvučen/a u radnju – imaćeš osećaj da i ti sediš i proničeš u narcisoidnu prirodu psihopata i usvajaš metode za rešavanje zločina. Vrhunska glumačka postava i soundtrack vredan svake plejliste samo će doprineti da se odlučiš za Lovca na umove.

Obično su na malim ekranima teme koje se tiču seksualnosti i ljubavi u tinejdžerskim godinama predstavljene pojednostavljeno i romantično, što onemogućava mladim ljudima da formiraju adekvatna očekivanja. Seksualno obrazovanje radi upravo suprotno – ova serija ne prepakovano, već na retko iskren način govori o ovim temama i ono o čemu je neugodno pričati pretvara u simpatično. Iako centralno mesto zauzimaju seksualnost i seks, serija se dotiče i drugih tema - ona govori o prijateljstvima, odnosom sa roditeljima, pronalaženju sebe, ženskoj solidarnosti i glasno šalje poruku da nijednoj devojci ne treba muškarac da bi je zaštitio. Iako mnogi problemi sa kojima se likovi susreću jesu banalni i komični, ni oni jako ozbiljni i teški nisu preskočeni, tako da iz ove britanske tinejdžerske serije svako ponešto može naučiti. Uz nju se možeš nasmejati, ali će te neretko naterati da se zamisliš, a estetski besprekorni setovi i kadrovi samo doprinose celovitom ugođaju.

Zapadni svet je rimejk naučno-fantastičnog filma iz 1973. godine i radi se o tematskom parku u stilu Divljeg zapada, smeštenom u budućnosti. Westworld je napredni kompleks gde oni koji mogu to da plate ulaze u interakcije sa robotima kaubojima, koji su dovedeni do savršenstva i nemoguće ih je razlikovati od pravih ljudi. Gostima je dozvoljeno sve. Roboti domaćini (hostovi) su programirani da ne mogu povrediti posetioce i da ispunjavaju sve njihove želje. Njihova sećanja se stalno brišu i svaki put iznova prate narativ koji im je dodeljen. U takvim uslovima, svaki pojedinac pokazuje koliko bi daleko otišao i centralno pitanje serije jeste kako bi se ljudi ponašali da nisu vezani nikakvim zakonima i da mogu da rade šta god požele bez ikakvih posledica. Prilikom jednog ažuriranja softvera dolazi do promene – neki hostovi počinju da delaju van protokola, postaju svesni i nepredvidivi, počinju da se sećaju. Odatle proističe još jedno od ključnih motiva, u vezi sa napretkom veštačke inteligencije –a šta ako se u nekom trenutku uloge preokrenu? Zapadni svet ti neće dati odgovor na to, ali će te naterati da razmišljaš. Neretko ćeš biti zbunjen/a i kroz celu seriju će te pratiti osećaj nedorečenosti. I ovde se, kao i u drugim ostvarenjima, Džonatan Nolan na maestralan način igra našim očekivanjima - važne informacije i hintove gledaoci dobijaju u fragmentima, tako da konstantno moraju biti uključeni i voditi računa o svakom detalju. U Westworldu, nikada nećeš sa sigurnošću znati čemu možeš da veruješ. 

Jako je važno da u situaciji u kojoj se nalazimo svako od nas izabere da bude odgovoran prema sebi i prema drugima i jedan po jedan, možemo napraviti razliku. 

Autorka: Tamara Savić

Fotografije preuzete: ovde, ovde i odavde.

23. Mar 2020.
Uredništvo
Poslednji tekstovi